×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024
برگزاری مراسم آئین گرامیداشت مقام معلم

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «دقیانوس»؛ احمد فیروزی رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم ضمن تبریک گرامیداشت روز معلم گفت: در دو سال گذشته زمانی که آموزش و پرورش را تحویل گرفتیم سه حیطه و سه برنامه شامل بحث فضای تجهیزات، آموزشی و در بحث نیروی انسانی را مد نظر قرار دادیم.

 

وی بیان کرد: شورای معاونین، روْسای آموزش و پرورش دعوت کردیم همه با هم در این سه بعد زمان مسئولیت‌شان قدمی بردارند، بررسی های اجمالی انجام شد در مورد بحث تجهیزات، هنرستان‌ها، کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها تقریبا یک ۳۰ میلیارد و یک ۲۰ میلیارد تجهیزات کارگاهی و آموزشگاهی خریداری شد در اختیار مدارس قرار گرفت تا بتوانند کارگاه‌ها و اموزشگاه‌ها را راه‌اندازی کنند.

 

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش گفت: در بحث ساخت‌و‌ساز‌ها حدود ۵۰۰ مدرسه از سال ۸۹ _۹۰ مدارسی هستند که کلنگ‌زنی شده همه آن‌ها ساخته شد تعداد اندکی هست که تا اول مهر تحویل اداره آموزش و پرورش خواهد شد و دانش آموزان میتوانند از این فضاها استفاده کنند.

 

فیروزی بیان کرد: در بحث نیروی انسانی ۱۰ هزار نفر نیروی کارآمد بازنشست و از سیستم خارج شدند و مدارس در شهرستان‌ها و مناطق به شدت کمبود نیروی انسانی داشتند بررسی شد برنامه‌ریزی یکسری اقدامات انجام گرفت استخدام در سال ۱۴۰۲ انجام شد که استان ما بی نصیب نماند بلکه شهرستان‌ها و مناطق سهمیه خود را گرفتند.

 

فیروزی در ادامه گفت: رتبه در اول در کشور در شاخص‌های اختصاصی، رتبه دوم در کل شاخص‌ها، ۶ نفر نفرات اول تا ۱۰ کنکور در استان کرمان و رتبه سوم کنکور در رشته زبان انگلیسی در‌حال‌حاضر پذیرفته رشته معلمی شده و در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل است.

 

وی در پایان سخنان خود افزود: بزرگان ما در کشور اعلام کردند اگر می‌خواهید آینده کشور رشد کند، یک، توجه به آموزش و پرورش، دو، توجه به دانشگاه و سوم توجه به حوزه علمیه و اگر توجه شود قطعا کشور، شهر و منطقه پویا و بالنده خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم نیز در این مراسم حضور داشت و در سخنرانی خود ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) و تبریک هفته گرامیداشت مقام و منزلت معلم به جامعه تعلیم و تربیت، گفت: شهید مطهری، معلم انقلاب بود و الگوی معلمان است چون ویژگی اخلاص و کار برای خدا را داشت.

 

امام جمعه جیرفت افزود: اگر در کار معلم اخلاص باشد قطعاً آموزش معلم در کلاس، از صمیم قلب بوده و بر قلب دانش‌آموز تأثیر می‌گذارد.

 

حجت‌الاسلام تارم درخصوص ویژگی شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری حسب احساس تکلیف، در دانشگاه حاضر شد و گفت که دانشگاه و نسل جوان به حضورم نیاز دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در پایان سخنان خود با بیان حدیثی از امام جعفر صادق (ع) با مضمون «امانت‌داری» تاکید کرد: بچه‌های مردم، نزد معلمان، امانت بوده و معلمان، همانگونه که دلسوز فرزندان خودشان هستند، برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نیز کوشش کنند.

 

 

انتهای خبر / فلاح

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.