×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
با اقدامات پیشگیرانه و کار شبانه روزی هیچ مشکلی در شهر جیرفت نداشته‌ایم

با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود جو خطرناک بارشی به جنوب و جنوب‌شرق کشور که شامل استان کرمان و همچنین شهرستان جیرفت نیز می‌شود باید بسیار آماده بود، ازآنجایی که جیرفت یک شهر سیل آسا و رودخانه‌‌ای است باید برنامه‌ریزی‌های کامل و جامع و مدیریت بحران بسیار خوب و دقیقی برای بروز مشکل سیل در شهرستان جیرفت و شهر های اطراف‌آن داشت از این رو مسئولان و گروه های امدادی و جهادی شهرستان جیرفت تمام تلاش خود را کردند که جیرفت و شهر‌های اطراف آن این بحران را به سلامت و بدون تلفات پشت سر بگذارند.

 

فرماندار جیرفت: هشدار به برخی مناطق و عشایر بالادست جیرفت.

دکتر احمد بلندنظر فرماندار جیرفت در گفتگویی با اشاره به بارندگی اخیر در جیرفت اعلام کرد که اکثر مناطق شهر جیرفت، آب جاری شده و احتمال جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

 

وی افزود: با توجه به سرریز شدن سد خاکی و همچین جاری شدن رودخانه ملنتی مردم حاشیه ملنتی و به ویژه اهالی منطقه بندسراجی، سلمانیه، علی آباد و عشایر تل سیاه مراقبت کنند چرا احتمال آبگرفتگی این مناطق زیاد است.

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جیرفت: اقدامات مؤثری برای مقابله با سیلاب توسط گروه‌های جهادی در این منطقه صورت گرفته است.

محسن نسب‌‌امیری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «دقیانوس» در‌خصوص اقدامات گروه‌های جهادی و بسیجی سپاه پاسداران جیرفت در مقابله با احتمال بروز سیلاب در این منطقه عنوان کرد: جلسه شورای جهادی شهرستان برگزار شد و در این جلسه مناطق هدف و مستعد درگیری سیل شناسایی و تقسیم کار انجام شده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت افزود: اطلاع‌رسانی به مردم و عشایر و کشاورزان توسط گروه‌های جهادی شهرستان و همچنین آماده‌سازی تجهیزات گروه‌های جهادی انجام شده است.

 

وی بیان کرد: جلسه قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهرستان تشکیل شده که در این جلسه تدوین، برنامه عملیاتی گروه‌های جهادی و هماهنگی با مسئولان محلی انجام شد.

 

نسب امیری مطرح کرد: تعداد ۲۰ گروه از گروه‌های جهادی به‌صورت کامل آماده به کار جهت حضور در میدان امداد‌رسانی هستند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت تصریح کرد: بررسی نقاط سیل‌خیز توسط قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهرستان در بخش اسماعیلی با همراهی نماینده دولت آن بخش انجام شد و پیگیر رفع مشکلات آن منطقه هستیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی درصورت نیاز جهت اعزام به مناطق سیل‌زده سازماندهی شده‌اند و از آمادگی کامل برخوردار هستند.

 

 

فرماندار جیرفت: میزان بارندگی‌های اخیر را تاکنون ۳۷ میلیمتر اعلام کرد که هیچگونه خسارتی در‌پی‌ نداشته‌است.

احمد بلند نظر در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری «دقیانوس» گفت: میزان بارش‌ها در مناطق مختلف شهرستان‌ جیرفت را ۳۰ میلیمتر اعلام کرد و افزود: با اینکه ۳۷ میلیمتر بارندگی داشتیم اما تا کنون به هیچ بخشی از زیرساخت‌ها، باغات و مزارع خسارتی وارد نشده است.

 

 

شهردار جیرفت: با اقدامات پیشگیرانه و کار شبانه روزی هیچ مشکلی در شهر جیرفت نداشته‌ایم.

هادی ربانی در‌حاشیه بازدید مدیر کل امور شهری استانداری از شهر جیرفت اظهار داشت: با برنامه ریزی و اقدامات لازم مجموعه مدیریت شهری جیرفت آمادگی لازم را در برابر بارندگی‌ها داشته و هیچ مشکلی در شهر جیرفت شاهد نبودیم.

 

شهردار جیرفت با اعلام اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی اصولی مدیریت شهری جیرفت برای مقابله با سیل و جاری نشدن آن در معابر شهری گفت: با برگزاری جلسات متعدد و تعیین اهداف و شناسایی نقاط ضعف سال‌های گذشته هرآنچه لازم بوده با تلاش جهادی و شبانه‌روزی انجام‌شد تا مردم جیرفت کوچکترین مشکلی در این چند روز بحرانی نداشته باشند.

 

ربانی با تشکر از همراهی و مشارکت مردم و هماهنگی و همراهی بین دستگاه‌های متولی گفت: با مدیریت مناسب و همراهی همه دستگاه‌های مدیریت بحران و همچنین همراهی مشارکت مردم به عنوان یکی از مولفه‌های بسیار مهم بحران پشت سرگذاشته شد.

 

وی افزود: با استقرار ایستگاه‌های خدمات شهری در نقاط مختلف شهر، آماده‌باش دو ایستگاه آتش‌نشانی و استقرار حدود ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین اعم از لودر، بیل مکانیکی، بالابر و همچنین۳۰۰ نفر نیروی انسانی در‌سطح‌ شهر، مدیریت شهری جیرفت از این آزمون بحران سربلند بیرونآمد.

 

در نتیجه گفتگوی مسئولان شهرستان جیرفت خدارو‌شکر تا کنون خسارات جانی و جبران ناپذیر نداشتیم که دلیل آن مدیرت بحران عالی مسئولین و کمک‌های گروه‌های جهادی و بسیجی بوده که توانسته‌ایم این بحران را نیز با موفقیت پشت‌سر بگذاریم.

 

انتهای خبر / فلاح

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.