×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
حُرمت ماه رمضان باید در جامعه اسلامی حفظ شود

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «دقیانوس» حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم گفت: حُرمت ماه مبارک رمضان در این ماه پُر خیر و برکت حفظ شود.

 

امام جمعه جیرفت افزود: مردم شهرستان جیرفت در ماه مبارک رمضان با برپایی محفل اُنس با قرآن کریم و طبخ غذاها و شیرینی‌های سنتی این ماه را گرامی می‌دارند.

 

وی بیان کرد: جُنب و جوش خاصی در ماه مبارک رمضان در میان مردم مناطق مختلف شهرستان جیرفت مشاهده می‌شود و مردم مؤمن و خداجوی جیرفت برای انجام فرایض دینی در این ماه مبارک تلاش فراوان می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تارم عنوان کرد: ماه مبارک رمضان یکی از مناسبت‌هایی است که مردم شهرستان جیرفت برای آن ارج و احترام ویژه‌ای قائل هستند و از دیرباز تاکنون آن را با آداب و رسوم خاصی برگزار کرده‌اند.

 

امام جمعه جیرفت در ادامه ابراز کرد: آداب و رسوم ماه مبارک رمضان از دیرباز در شهرستان جیرفت به‌صورت سینه به سینه و نقل به نقل از گذشتگان ما به ارث رسیده و آن فرهنگ بزرگ را گرامی می‌دارند.

 

وی عنوان کرد: خداوند متعال ان‌شاءالله توفیق دهد که در این ماه مبارک رمضان بتوانیم از زیبایی‌هایی این ماه استفاده کنیم.

 

امام جمعه جیرفت تأکید کرد: باید در این ماه به فکر ایتام و نیازمندان باشیم و کودکان بی‌حامی را مورد حمایت مالی و معنوی قرار دهیم که در این زمینه می‌توان از کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) کمک و راهنمایی گرفت.

 

وی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در دین مبین اسلام، گفت: امام سجاد(ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه اسلام یاد می‌کند و ما باید در این ماه برای قانون‌پذیری تلاش کنیم.

 

انتهای خبر/ امیری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.